اشتغال به هنر ذکروثنای حضرت حق است

 

 

ذکراسماءحق که به گفته بزرگوار الهی قمشه ای نام اصلی قرآن و جان نماز و در پنهان در صدف نیایشها و عبادت است. تنها آن نیست که در زبان عامیانه جاافتاده است و از این ذکر آسمانی به تسبیحی و تکرار نامی بنده شده است.

بلکه ذکر حقیقتی همانا درک و رسیدن به اسماء مذکور است. وقتی درک می کنیم خدا رحمان و رحیم است که با خلق به شفقت و مهربانی رفتار کنیم . علیم و داناست درطلب دانایی و علم باشیم . جمیل است دل و جان را در گرو زیبایی و هنر گذاریم وبا ساقی هنر بنیاد غم و اندوه را بر اندازیم و با جادوی هنر باغی از گل و ریحان پدید آوریم که آینه لطافت و مهربانی است. چه زیباست در سایه هنرمهر گیاه عشق نوشیدن و با همه کس به مهربانی زیستن و محبوب همگان بودن ونام حق را در دل پیر و جوان انداختن .

تقدیم به باده فروشان راه هنر

/ 5 نظر / 12 بازدید
کبوتر شکسته بال و پر

سلام- دوست خوبم ممکن است اشتباه از حقیر باشد که آدرس صحیح وبلاگم را نمینویسم -این بار تست بفرمائید -البته این پیام جنابعالی را در صفحه اصلی بود -معذرت میخوام در خدمتم

کبوتر شکسته بال و پر

سلام- اما در باب ذکر ارباب لغت چنین فرموده اند(کلام ما ذکر ازمنظر قرآن و روایات است) به معنی یاد کردن و به یاد آوردن است که ممکن است به روش مختلفی صورت پذیرد -که البته این ذکر دارای تقدس و ارزشی نیز هست - که این اذکار یا زبانی هست یا ذهنی و یا عملی -آنچه مسلم و محرز است دائم الذکر بودن انسان را به خدا و معنویات نزدیک میکند. نیست مومنی که ذکر خدا گوید و ملائکه آسمان به واسطه ذکر این بنده در مقام ستایش و دعا در نزد پروردگار بر می آیند. البته در حضور اساتید قطره ای بود از آنچه میتوان در باره ذکر حق قلم زد حال که سخن بدین جا رسید در مناجات خواجه عبدالله انصاری رباعی هست که در ذیلش آمده -هر کس این رباعی را ذکر خود گرداند. بی نیاز از مخلوق گردیده و خالق رزاق گره از کارش میگشاید البته مثل از شما حرکت و از خدا برکت در سرلوحه هر مسلمانی قرار دارد- ای آنکه به ملک خویش پاینده توئی -- در ظلمت شب صبح نماینده توئی -- کار من بیچاره قوی بسته شده -- بگشا خدایا که گشاینده توئی (انشاء الله)

صبا .ح

سلام اینجا ردپایی از من بجا مانده به سرای ما بیا هر وقت گذرت افتاد. خوشحال میشم. [گل]